Zelfwerk 2. Lichaamsbewustzijn

ik en mijn lichaam zijn een..

door lies, 12/02/2010 16:19. #37604. 4 reacties, laatste

ik en mijn lichaam zijn een, behalve in mijn hoofd, in mijn hoofd ben ik een wezen zonder lichaam, daarom sta ik regelmatig te kijken van b.v.een grote blauw plek op mijn been (waar komt die vandaan?, waar ben ik nu weer tegen aan gelopen, niks van gemerkt)
En elke keer als ik moe of ziek ben, heb ik de neiging om erg boos en gefrustreerd te zijn met dit lichaam, dat weer niet funktioneert zoals het moet.
En dan zoek ik verklaringen waarom mijn lichaam niet wil, wat ik allemaal verkeerd doe met mijn lichaam, verkeerd eet en verkeerd leef. Alsof het een fiets is die niet onderhouden word, maar geen deel van mij.

Zoals nu ook weer, sinds 2 dagen in bed met een heftige verkoudheid, en dan twijfel ik weer aan alles,maak me zorgen over mijn afwezigheid en over mijn verantwoordelijkheid en wat moet ik veranderen om niet meer ziek te worden.

totdat ik opeens denk,
ik ben gewoon ziek, ik mijn lichaam met mijn hoofd erbij, zijn ziek.
punt.
verder niets.
hoort bij mij, net als mijn dagen vol energie.
nu geen energie.
dat is alles.

ik ben

IK BEN

ziek

Hallo lies wat vervelend dat je je ziek voelt, misschien help een ander gedachtenpatroon?
Als je nu eens zegt :"Ik was ziek", niet dat je dan gelijk beter moet voelen, maar zet het lichaam in de herstel stand.
Liever niet de toekomende tijd gebruiken in wat voor dan ook, want zo is mijn ervaring duurt het langer.
De toekomst is eigenlijk altijd ongrijbaar, terwijl het verleden doorleefd is.

ach linda, ik vind het niet vervelend om ziek te zijn, ik vind het vervelend om niet ziek te mogen zijn van mezelf.
En deze 7sprong (vond de serie als kind ook al prachtig ;-P ) maakt me bewust van mijn lichaam en hoe ik daar mee omga, en ook het non-dualisme helpt me te begrijpen dat het er allemaal is en zijn mag.
Dagen vol dadendrang en dagen met keelpijn en hoesten. Leven heet dat.
Als je de griep hebt moet je niet gaan zoeken naar waarom, en hoe of wat, maar moet je naar je lichaam luisteren en thee drinken en naar bed gaan.

En als je weer gezond bent , de kleren en het bedovertrek en het laken afleggen, en in je naakte zelfvertrouwen de volgende dag tegemoet gaan.

(en ondertussen een beetje internetten....
www.nachtzoen.tv/default.aspx?lIntEntityId=499 )

Hallo Lies,

Ik kende het filmpje, maar ik geloof niet dat mijn man er zo blij mee is, dat ik een nachtzoen van iemand anders dan mijn man krijg.
Om enig misverstand uit de weg te ruimen, ik slaap niet naakt.

Ik denk dat we ons pure, naakte wezen constant verzwaren met van alles en nog wat.
Zoals we ons lichaam bedekken met laagjes kleding, zo omringen we ons ook met allerlei gedachten, meningen en overtuigingen. Die gaan m.i. vaak over wat we allemaal zouden moeten zijn,
en hebben niet zo veel te maken met wie we in essentie zijn of wat we werkelijk willen of voelen.
Als je die laagjes afpelt kom je weer iets dichter bij de kern.

Reageer

Alle velden zijn verplicht. Je moet een geldig e-mailadres invullen.
Je e-mailadres is niet zichtbaar op de site.
Om spam te voorkomen wordt een bericht met http:// geblokkeerd.

Naam:
E-mail:
Reactie:

Plaats zelf een nieuw bericht.